یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

یک کارشناس امور جوانان تاکید کرد

ضرورت بهره گیری از فضای مجازی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان

اينترنت

شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳:۰۰


یک کارشناس امور جوانان گفت: با توجه به جذابیت‌های فضای مجازی برای جوانان لازم است برای پر کردن و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان از این فضا بهره برد و مدیریت این کار را به سمن‌های جوانان سپرد.

وایمکس نیوز - محسن زارعی افزود: چگونگی پر کردن اوقات فراغت با گذشته تفاوتی بسیاری پیدا کرده است و از فضای سنتی فاصله گرفته‌ایم. بنابراین بهتر است به جای برگزاری کلاس‌های آموزشی از فضای مجازی بهره‌برد؛ چرا که بسیاری از جوانان و نوجوانان و حتی والدین آن‌ها اوقات فراغت خود را با حضور در فضای مجازی پر می‌کنند و از شرکت درکلاس‌های آموزشی در فضای واقعی فاصله گرفته‌اند و چنین کلاس‌هایی برای آنان جذاب نیست.

مدیرکل سابق مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای ورود سازمان‌های مردم نهاد برای پر کردن و غنی سازی اوقات فراغت جوانان وجود ندارد، گفت: لازم است از فضای مجازی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان بهره برده و مدیریت آن به سمن‌های جوانان سپرده شود؛ چرا که آنان از علایق همسالان خود آگاهی کافی دارند و متناسب با آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

زارعی در پایان تاکید کرد: اگر گمان کنیم که اوقات فراغت جوانان را تنها می‌توانیم در محیط آموزشی رسمی پر کنیم خطای بزرگی مرتکب شده‌ایم چرا که فضای مجازی آنقدر برای جوانان جذابیت دارد که حاضر نیستند از آن جدا شوند و در کلاس‌هایی شرکت کنند که فضای آموزش رسمی را برای آنان تداعی می‌کند. مگر در فضاهای هنری و ورزشی که نیاز به مراجعه حضوری به آنهاست. در غیر این صورت برگزاری کلاس‌های آموزشی چندان موثر نخواهد بود.

 

منبع : ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو